11.30.2011

Förorten brinner!

Det är verkligen inte min grej att recensera det jag sett, det är jag dålig på, men att sätta ord på det jag känner det är jag duktigare på. Och jag blir så arg när jag sitter här i kongresshallen och tittar på 2 unga killar som genom teater lyfter viktiga frågor om orättvisorna och utanförskapet i samhället, inte bara i förorten, utan överallt i samhället och många av dessa kostymklädda nisselassar ser helt oberörda ut, fattar dom inte att det är verkligheten dom just sitter och tittar på, verkligheten fast spelad på en scen?!?

Men Emil Rosén och Ulf Stenberg gjorde en toppenföreställning i mina ögon och jag hoppas att det på något sätt ändå går in i skallen på dom som lever långt bort från denna verklighet. Nu ska vi äta lunch, fundera lite på vad vi just sett så ska jag förklara "förorten brinner" lite närmare i eftermiddag/kväll istället, så ni som läser också får vara delaktiga i det vi fått se..

"Ljuset i tunneln, jag har ingen jävla aning. Men om du frågar mig så vet jag allt, om alla nyanser av svart.."

Inga kommentarer: