11.23.2008

STOLT!

Som två vilsna själar kom jag och Sofie in till Vänsterpartiets möteslokal - nästan först på plats! En aning nervösa var vi nog båda två när vi satt där i deras möteslokal. Klubban låg på bordet och såg en aning skrämmande ut. Men när den första mannen kom instormande och började glatt och högljutt prata om snöskottning känndes allt mycket bekvämare. Vi blev en liten samling människor och med kaffekoppen i ena handen och pappret med stödord i den andra, pratade vi fritt och säkert om ungdomsrådet. Det känndes toppenbra ända ut i tårna! Det känndes verkligen som både jag och Sofie visste exakt vad vi pratade om - vilket vi också gjorde. Allt kom ut så enkelt och vi kunde enkelt svara på alla deras frågor, utan några som hellst svårigheter. Efter att vi tackat för oss och gjort en High-five ute i korridoren skuttade jag och Sofie, glad i magen, åt varsitt håll. Jag är stolt över att få representera vårat ungdomsråd!
Jag kommer att kunna sova gott inatt!

/Emelie Hjärtström

Inga kommentarer: